Het grote aftellen is begonnen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Baukje Aarts - WaarBenJij.nu Het grote aftellen is begonnen - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Baukje Aarts - WaarBenJij.nu

Het grote aftellen is begonnen

Door: Baukje Aarts

Blijf op de hoogte en volg Baukje

09 Mei 2015 | Bonaire, Bonaire

jeetje wat bizar. Ik ga deze blog schrijven met het moment van besef dat het minder dan 6 weken duurt voordat ik weer thuis ben. Ik heb mijn verblijf ook met twee weken verlengd. Ik blijf tot 3 Juni op Bonaire om vervolgens naar Tom en Gerdien op Sint-Maarten te gaan. Tom en Gerdien lopen stage bij de nature foundation. Deze organisatie houdt zich ook bezig met schildpadden en ik hoop dat ik hierin mee kan helpen en kijken of ik ondertussen een beetje kennis van schildpadden heb opgebouwd.

JAAAAAAAAAAAAAA volgende week dinsdag is het zover! Joyce en tante Dien komen bij mij op bezoek in Bonaire. Ik heb er veel zin in om ze weer te zien. Gezellig terrasjes pakken en het hele eiland rond cruisen. Misschien ook een kopje leguanensoep proberen Joyce en Dien?

BABYNIEUWS! Het eerste schildpad nest is gevonden op Bonaire. Het nest is waarschijnlijk gelegd op koningsdag. Heel toepasselijk want de kleur lintjes die we dit jaar gebruiken hebben de kleur Oranje.
Schildpadden leggen meestal 4 a 5 nesten per Seizoen en ze hebben ongeveer 1 keer in de 2 a 3 jaar een seizoen. Het eerste nest wat ze leggen doet er wat langer over om uit te komen dan het nest later in het seizoen. Dit nest gaat waarschijnlijk uitkomen rond 27 Juni en dan ben ik jammer genoeg alweer naar huis.

Afgelopen donderdag was het Dia de rincon. Dia de rincon is de dag van Rincon. Hier wordt het bestaan van Rincon gevierd. Mensen komen uitgedost naar het feest en maken speciale kostuums. Op deze dag kwamen Koning Willem-Alexander en Koningin Maxima het dorpje Rincon bezoeken. Mijn verwachting was dat Bonairianen niet zo veel met het koningshuis hebben maar het bleek juist het tegenovergestelde. De meeste mensen kwamen uitgedost in Oranje en wilde graag een glimp opvangen van de koning en koningin.

Ik ben afgelopen week begonnen aan mijn PADI advanced cursus. Dat betekent dat ik na deze cursus tot 40 meter mag duiken. Ik denk alleen dat 40 meter voor mij niet zo verstandig is omdat ik bij 30 meter al in trance was. Het gevaar van diepduiken is dat je in stikstofnarcose kunt raken. Je kunt niet meer helder nadenken. Ik kreeg als opdracht om op 30 meter mijn naam achterstevoren te schrijven. Ik wist oprecht niet meer hoe dit moest. Ik raakte ook een beetje in paniek omdat ik diep na ging denken over het feit dat ik 30 meter diep zat. Komende donderdag ga ik voor het eerst mee met een nachtduik. Ik heb begrepen dat je hier geen foto’s van kunt maken dus ik kan jullie niet mee laten genieten helaas.

Dit keer een kort verslag maar ik zal zeker nog een verslag schrijven voordat ik naar huis kom.

Baukje Aarts

  • 12 Mei 2015 - 21:49

    Liesbeth:

    Ha Baukje,
    Ach waar blijft de tijd hé. Dat ie zo snel gaat da's een goed teken.
    Je zus en tante Dien zitten nu in het vliegtuig onderweg naar jou. Heel veel plezier samen.
    En, laat ze die leguaan maar 's proeven, eten wat de pot schaft. ha ha

    groetjes hé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Baukje

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 1701
Totaal aantal bezoekers 4251

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 31 Mei 2015

zeeschildpadden in Bonaire

Landen bezocht: